W dniach od 5 do 9 listopada 2018 roku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie realizowany był projekt pt.: „Złoty tydzień”, dofinansowany w ramach Konkursu grantowego pod hasłem „My Polacy – niepodlegli, przedsiębiorczy”, organizatorem, którego był Narodowy Bank Polski. Było to jedno z przedsięwzięć związanych z obchodami stulecia odzyskania przez Polskę Niepodległości realizowanych przez ZSP.
Głównym celem projektu było wzbudzenie zainteresowania historią gospodarczą, poznanie źródeł dzisiejszej dobrej kondycji gospodarczej, przy jednoczesnym promowaniu polskiej gospodarki, a także integracja młodzieży ze środowiskiem lokalnego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
W minionym tygodniu wszyscy uczniowie mieli okazję uczestniczyć w różnych formach aktywności, m.in. w konkursie plastycznym, przedstawieniu „Polski Złoty”- inscenizacji przedstawiającej stuletnią historię polskiej gospodarki i najważniejsze wydarzenia mające wpływ na jej ukształtowanie, w grze planszowej „Była sobie Niepodległość” oraz quizach wiedzy dla klas. Podejmowane inicjatywy nawiązywały także do przemian zachodzących w lokalnej gospodarce, promując przedsiębiorczość i kształtując świadomość uczniów na temat warunków ekonomicznych w regionie. Ponadto w ramach działań projektowych nawiązano współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku, którego Przedstawiciele uczestniczyli w przedstawieniu „Polski Złoty”, a następnie spotkali się z młodzieżą, opowiadając o historii polskiej gospodarki przede wszystkim z perspektywy codziennego życia społeczeństwa.Zwieńczeniem „Złotego tygodnia” było uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców konkursu plastycznego oraz najaktywniejszych klas podczas Gali Niepodległości. Spośród pracy konkursowych nagrodzono trzy, które zdobyły największe uznanie wśród gości z Uniwersytetu Trzeciego Wieku, pierwsze miejsce zdobył Dawid Jusik, drugie miejsce – Kalina Kowal, trzecie miejsce Patrycja Siodła.
Największą wiedzą na temat historii gospodarczej Polski wykazały się klasy II RL, II LŻ oraz I EK.
Mamy nadzieję, że projekt uświadomił uczniom wartość dziedzictwa narodowego, a także rozbudził w młodzieży kreatywność i ciekawość, które będą inspiracją do dalszego ich rozwoju.
Organizatorzy