III Ogólnopolski konkurs na prezentację multimedialną „Chrzest Polski” – zabrzmiało groźnie, jak usłyszałyśmy po raz pierwszy od naszej pani historyk. Cóż było robić? – dziewczyny
z „Górki” rozpoczęły poszukiwania. Było nas cztery: Natalia, Klaudia, Otylia, i ja – Klaudia. Nasze prace wysłałyśmy już w listopadzie. Niestety stresujący czas oczekiwania na wyniki dłużył się i dłużył. Stres opuścił nas dopiero 2 lutego, gdy okazało się, że wszystkie zakwalifikowałyśmy się do drugiego etapu konkursu. Pomimo stresu, wierzyłyśmy, że uda nam się wywrzeć dobre wrażenie na egzaminatorach, a to wszystko dzięki naszej nauczycielce historii, która przez ponad miesiąc zmagań, czujnie obserwowała nasze procesy twórcze, służąc szczerą opinią oraz słowem wsparcia.
20 lutego ogłoszono wyniki drugiego etapu, które wykazały, że udało mi się zająć wyróżnienie. Będę szczera, była to wiadomość niespodziewana, lecz potrzebna. Potrzebna była świadomość, że poświęcenie ponad 20 godzin na prezentację zostało docenione. Praca przebiegała spokojnie, dość opornie, dodatkową trudność sprawiał mi fakt, że historia
nie należy do jednych z moich ulubionych przedmiotów, a wręcz przeciwnie. Zdecydowałam się w swojej pracy zamieścić serię listów, gdyż pozwoliło mi to na moment przestać myśleć
o presji konkursu. Pozwoliło mi to czuć się, jakbym pisała książkę, historię z dawnych czasów, wydarzenia opisywane przeze mnie. Pomimo trudności i stresu, proces powstawania pracy wspominam dość dobrze. Największą satysfakcję sprawia mi świadomość, że pomimo braku fascynacji historią, udało mi się zostać wyróżnioną za moją pracę. Chciałabym podziękować wszystkim, którzy mnie wspierali oraz wysłuchiwali mojego marudzenia
w trakcie powstawania pracy. W szczególności chciałabym podziękować Otylii, bez której nie zdobyłabym się na odwagę i nie wzięłabym udziału w tym konkursie.
Klaudia Szulc
Kiedy konkurs ogłoszono było pewne, że „Górkę” należy reprezentować. Zgodnie z tą myślą do konkursu przystąpiły uczennice klasy drugiej (2TRE) Otylia Smogur, Klaudia Szulc oraz uczennice klasy trzeciej (3LE) Klaudia Karniszewska, Natalia Zjawińska. Wszystkie dostały się do półfinału konkursu, gdzie zaprezentowały prace historyczne w formach: listów, bajki, czy mapy myśli. W finale Klaudia uzyskując Wyróżnienie pokazała, że uczeń technikum o innych zainteresowaniach niż historia, również jest dobrym graczem na historycznej szachownicy.
Jako nauczyciel wspierający chciałabym podziękować moim uczennicom za pasje, wytrwałość. Za to, że mogłyśmy tworzyć zespół cieszący się z pracy oraz wspierający.
Anna Zalewska